Monday 2 April 2018

PENYELEWENGAN MH370




Kitab Taurat dan Injil telah diselewengkan demikian juga MH370 diselewengkan maklumatnya.

Justeru itu, Taurat telah tidak wujud yang diturun pada Nabi Musa a.s. dan yang ada pada orang Yahudi ialah catatan-catatan yang dinamakan al-Taurat.

Penulisan al-Taurat itu diusahakan oleh beberapa ulama mereka namun catatan-catatan tersebut tidak sampai sanadnya pada Nabi Musa a.s.

Demikian juga halnya dengan Injil Nabi Isa a.s..

Sebagai gantinya berpuluh-puluh Injil baru lahir. Puluhan Injil catatan-catatan manusia itu diringkaskan kepada 4 buah Injil, iaitu; Injil Mathew, Injil Marquis, Injil Lukas dan Injil Yuhana.

Seperti yang dapat kita perhatikan tentang Injil-Injil itu disandarkan kepada penulis-penulisannya. 

Mereka menulis dengan meletakkan nama-nama mereka.

Catatan-catatan al-Taurat dan Injil itu merupakan riwayat hidup Nabi Musa a.s. dan Nabi Isa a.s.

Ia pula tidak merupakan catatan yang benar dan tidak mengikatnya.

Kekeliruan agama ini sampai pada kemuncaknya apabila orang-orang Kristian berpecah beberapa puak dan mereka masing-masing menganggap yang sebahagian lain menyeleweng dan kafir.

Sementera itu berlaku pertarungan sengit antara orang-orang Yahudi dan Kristian.

Setiap pihak memperbodoh-bodohkan pihak yang lain. Yahudi memperbodohkan Kristian dan Kristian pula memperbodohkan Yahudi.

Jika orang-orang Yahudi dan Kristian saling memperbodohkan sesama mereka maka tidak sukar untuk menyeleweng kisah MH370 terutama menggunakan penasihat-penasihat dari Amerika dan Yahudi yang memang kerja-kerja menyeleweng, berkomplot, membuli dan melencongkan pesawat termasuk memperbodohkan rakyat Amerika tentang komplot meruntuhkan bangunan WTC.

Demikianlah dunia ini sunyi dari petunjuk Allah s.w.t. dan manusia meraba-raba dalam kegelapan syirik dengan penyembahan berhala.

Duit pula boleh ditetapkan nilainya sekaligus boleh dilencongkan sebagaimana MH370 dengan mudah kisah-kisahnya dilencongkan dan diselewengkan kisah-kisahnya kerana tabiat suka memperbodohkan orang-orang cacat dan anak isteri

Barangkali benarlah bahawa MH370 yang dilencongkan itu akan diketahui siapa yang melencongkannya dan menyelewengkan kisah-kisahnya bila negara ini ditadbir oleh orang-orang yang beriman.

Maka muka-muka dan mata yang terkebil-kebil itu suka memperbodoh-bodohkan golongan buta, pekak dan bisu, ringkasnya OKU atau cacat.

Mereka akan dihukum jika lambat bertaubat.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Blog Title

First post's title

Second post's title

Sidebar Gadget title