Saturday 14 April 2018

DUIT ATAS ANGIN



Menelusuri kisah Nujum Pak Belalang melalui slot Blalang memperdaya dua penyamun.

Apabila Amerika melambai-lambai MH370 terperosok di laut dalam di Lautan Hindi maka terlalu sukar untuk mengenal pasti tentang kewujudan jin-jin yang suka menyedut duit atas angin, walau bagaimanapun tidak sukar memahami istilah 'rakan strategik'.

Jin-jin bukan hanya mendapat faedah daripada kelalaian manusia mendajal tetapi mereka bersekongkol menyedutnya sehingga kocek-kocek seluar kekeringan akibat perbuatan nakal itu.

Bagi mengindahkan drama pencarian pesawat yang hilang pada 8.3.2014, yang kononnya terputus hubungan dengan pusat komunikasi di bumi, maka pelbagai teori dibangunkan, antara teorinya; melelong-lelong turun naik pesawat seperti pertunjukan aerobatik, melakar gambaran pergerakan pencarian di kawasan kosong-kosong, mencari besi buruk di kawasan pelupusan sampah dan menyasar untuk menemui pesawat itu dalam tempoh sebulan.

Tersebarlah berita tentang kapal hantu melakukan pencarian meredah lautan bergelora dengan kos operasinya ditanggung oleh golongan dajal yang mendapat faedah hasil keperitan anak-anak watan, kesan terputusnya hubungan pesawat atas angin.

Teori tentang keberanian, kebodohan, ugutan, tekanan, kegagalan dalam tadbir urus mengakibatkan ketelusan 'amanah diri' diabaikan.

Bagi golongan agama apabila nasihat mereka diabaikan maka terimalah akibatnya atas dosa-dosa yang kamu lakukan, walaupun golongan penglipur lara bersenandung dengan teori-teori kedunguan.

Akhirnya golongan dajal mengambil faedah dari pelbagai arah dengan keuntungan atas angin. Dalam tempoh kehilangan itu, kelembaban ekonomi Amerika telah dipulihkan dan China melangkah melebarkan empayarnya tetapi pencarian MH370 masih menjadi persoalan dan teka-teki?

Takutlah dengan Allah s.w.t. kerana petir sentiasa mengintai untuk menyambar.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Blog Title

First post's title

Second post's title

Sidebar Gadget title