Friday 2 March 2018

BERITA PALSU



BERITA PALSU
Penyebarnya golongan fasik


Berita-berita palsu adalah hasil rekaan golongan dungu yang menyebarkan kisah-kisah sensasi bersifat palsu supaya diterima pakai secara borong oleh masyrakat awam.

Berita-berita palsu ini sengaja disebarkan bagi menunjukkan bahawa perlakuan-perlakuan mendajal memang benar kerana pasakan kefasikan di dalam minda golongan dungu.

Mereka beranggapan bahawa dengan strategik memaling pandangan masyarakat umum dapat meraih cita-cita mendajal mereka.

Mereka menyebarkan berita-berita palsu bagi tujuan membenarkan pasakan-pasakan dalam akal mereka menjadi realiti akibat bersandarkan dengan golongan Kapitalisme dan komunisme.

Adakalanya para penglipur lara dijadikan penampan kedajalan.

Banyak berita-berita palsu yang disogok pada kanak-kanak.


Berikut adalah contoh-contoh berita palsu direka-teka, dimekap-mekap, disebar-sebarkan dan diuar-uarkan oleh golongan fasik:

1) Berlaku rampokan kem tentera dalam tempoh 5 minit dapat melarikan senjata beratus-ratus laras dan bersamanya turut diangkut peluru dan bom.

Apabila golongan dungu mendokumentasikan kisah tersebut dalam lakunan realiti ia tidak menepati SOP kerana tempohnya melebihi 5 minit walaupun diulang-ulang acapkali termasuk dipantau melalui helikopter namun sukar mencapai tempoh 5 minit yang ditetapkan.
Bagi membenarkan kisah itu, diolah kaedah pengisahannya.

2) Sebuah kisah tentang mundu menyerang pihak bersenjata lalu beberapa orang mati. Bagi menujukkan hebatnya mundu itu, keesokan harinya ditunjukkan seketul daging berbentuk hati dirakam gambarnya terdedah di atas jambatan buruk yang kononnya kejadian berlaku pada malam itu semasa azan Isyak berkumandang, maka ketika itu berlakulah tembak-menembak di kawasan tersebut.

Golongan dungu bertujuan menularkan kisah itu supaya kanak-kanak sekolah mengetahui kisahnya.

Tidak sebagaimana ketumbukan tentera Saddam Hussein semasa berundur meninggalkan Kuwait diserang bertubi-tubi, oleh tentera Amerika. Walaupun ramai yang terkorban namun tiada seorangpun ditunjukkan kecederaan untuk ditularkan. Ia sebagai pemberi semangat pada tentera menghadapi musuh pengecut.

3) Apabila sesuatu tragedi berlaku maka pihak yang bertanggungjawab sewajarnya akan menunjukkan reaksi gelisah, cemas, proaktif bercampur simpati namun golongan dungu memperlihatkan sebaliknya - muka selamba kerana ada sesuatu yang mendungukan diri.

Tragedi itu pula memperosokkan akal dalam pahatan kedajalan.

Sesebuah pesawat berharga ratusan jutaan ringgit bukanlah semudah difikirkan oleh golongan sindrom, ia hilang tanpa jejak kecuali golongan penyebar berita palsu berpakat dengan kejahatan Amerika sebagaimana mereka lakukan pada tentera Saddam Hussein.

Kanak-kanak cerdik senentiasa memerhati gelagat pembawa berita palsu kerana mereka ingin tahu adakah atau sehingga bilakah golongan fasik tersebut bertaubat dengan taubat nasuha.

Semoga Allah s.w.t. menjauhkan diri kita dari sifat tamak dan terhindar dari disambar oleh api neraka.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Blog Title

First post's title

Second post's title

Sidebar Gadget title